Jaguar Mk VII t/m IX

 Jaguar Mark VII

De Mark VII is een directe opvolger van de Mark V. Omdat Bentley de Mark VI al gebruikte, besloot Jaguar om dit nummer over te slaan. De vormgeving van de Mark VII weerspiegelde het thema van de XK120 met zijn vloeiende voorschermen en volle spats in de achterwielkasten. De Mark VII vond niet alleen aftrek onder particulieren maar ook onder competitierijders. In rally’s en personenwagenraces bleek het een auto te zijn waar je rekening mee moest houden.
 Jaguar Mark VIII

De Mark VIII kwam in 1956 uit; hij was identiek aan de Mark VII maar had al een voorruit uit één stuk, een iets bredere grille, two-tone spuitwerk en uitgesneden spats. Enkele Mark VIII’s waren uitgerust met stuurbekrachtiging zoals die later standaard werd op de Mark IX.
 Jaguar Mark IX

In het najaar van 1958 kwam de Mark IX uit, die uiterlijk alleen in details van de Mark VIII te onderscheiden was. Het nieuwe model had echter een nieuwe motor en schijfremmen rondom. Het resultaat van diverse mechanische verbeteringen was een modernere en meer praktische wagen die goed met zijn concurrenten in de strijd kon. De Mark IX bleef in productie tot 1961; toen werd hij afgelost door een gloednieuwe grote Jaguar personenwagen voor de jaren zestig.