Op 1 december 2007 werd Garage Classic Service (GCS) in Vlaardingen opgericht. De eigenaren, André en Inge Schoonderwoerd, kijken terug op vijf jaar waarin hun bedrijf zich ontwikkelde tot een onderneming met veel bekendheid in de regio maar ook ver daarbuiten.
“We hebben ons gespecialiseerd in klassieke auto’s”, opent André, “waarvoor we reparatie, onderhoud en revisie uitvoeren.” Zijn vrouw Inge, vult aan: “Dat is een bewuste keus geweest om duidelijk te maken waar we als bedrijf staan.”
André en Inge hebben ieder duidelijk gescheiden functies. André doet het technische werk, de klantcontacten, rapportage en facturering. Inge verzorgt de boekhouding en de verdere administratie, de website en spoedzaken buiten de poorten van GCS zoals het ophalen van onderdelen.
En, bijna vanzelfsprekend, zijn ze zelf ook in het bezit van een klassieke auto, een Triumph TR250. In 1999 kochten ze hem en inmiddels hebben ze er meer dan 100.000 kilometer mee gereden.
André: “We kunnen binnen GCS veel voor onze klanten betekenen. Je kunt naast min of meer normale werkzaamheden denken aan vierwieluitlijnen, spaakwielen balanceren, maar ook aan het inbouwen van rallyapparatuur en stuurbekrachtiging. We hebben een groot scala aan mogelijkheden, waarbinnen ook het leveren en monteren van (klassieke) banden valt.”
Als werkzaamheden te gespecialiseerd worden, bijvoorbeeld het reviseren van een motor, een versnellingsbak of een achterbrug, dan heeft GCS goede contacten met bedrijven die daarvoor hun diensten kunnen aanbieden. “Maar,” vervolgt André, “het uitbouwen en later weer inbouwen en het geheel rijklaar maken van de klassieker doen we zelf.”

GCS heeft een ruime ervaring in technische werkzaamheden van meerdere merken en typen klassieke auto’s. Niet zelden worden bijzondere klassiekers aangeboden. Vaak zijn het Engelse klassieke auto’s waarbij de merken Jaguar/Daimler en Triumph verreweg het grootste aandeel vormen.
GCS profiteert van het feit dat in de Randstad het aanbod van garagebedrijven, gespecialiseerd in klassieke auto’s, zeer gering is. “Daarnaast hebben we toch ook flink wat klanten die uit andere delen van Nederland en zelfs uit Luxemburg komen. Afstand blijkt zelden een probleem te zijn wanneer de formule van GCS de klant aanspreekt.”
Regelmatig haalt hij klassieke auto’s op met de autoambulance en dan is afstand al helemaal geen probleem.

“Onze aanpak blijkt goed aan te slaan in de klassieke autowereld. Transparantie in het gehele proces en onderbouwing van de voorgestelde werkzaamheden en het uiteindelijke resultaat wekken bij de klanten vertrouwen en daarmee heeft GCS zich onderscheiden” benadrukt André.
Ook heeft GCS iedere maand een Nieuwsbrief met een (actueel) technisch onderwerp op het gebied van klassiekers. Stipt iedere eerste van de maand wordt de Nieuwsbrief via e-mail gezonden aan klanten of andere geïnteresseerden. Bijna 600 vaste lezers blijken er zeer tevreden mee te zijn. Inge merkt erover op: “Dat is ook een sterk punt van GCS. Het is een goede manier gebleken om ons bedrijf continu onder de aandacht te brengen en niet zelden krijgen wij respons.”
Inge en André hebben ook GCS-taken buiten het garagebedrijf. Als dienstverlenende onderneming staan ze regelmatig op klassiekerbeurzen, waarbij zij steevast een klassieke auto meenemen. Meestal is dat hun eigen Triumph, maar als zij voor een specifiek ander merk een stand op de beurs hebben, kunnen ze te allen tijde beschikken over een van hun bijzondere klantauto’s, uiteraard in overleg met de eigenaar.
Tevens zijn ze heel actief in de rallywereld voor klassieke auto’s. Inge: “We doen met regelmaat mee aan rally’s in onze Triumph TR250. De laatste jaren verlenen we ook technische ondersteuning bij rally.”
André besluit: “Wij hopen en verwachten nog vele jaren onze diensten te kunnen aanbieden in de klassieke autowereld.”







